Saturday, August 26, 2017

 

Suffocation

Friedrich Nietzsche (1844-1900), The Antichrist § 38 (tr. Walter Kaufmann):
There are days when I am afflicted with a feeling blacker than the blackest melancholy—contempt of man. And to leave no doubt concerning what I despise, whom I despise: it is the man of today, the man with whom I am fatefully contemporaneous. The man of today—I suffocate from his unclean breath.

Es gibt Tage, wo mich ein Gefühl heimsucht, schwärzer als die schwärzeste Melancholie—die Menschen-Verachtung. Und damit ich keinen Zweifel darüber lasse, was ich verachte, wen ich verachte: der Mensch von heute ist es, der Mensch, mit dem ich verhängnisvoll gleichzeitig bin. Der Mensch von heute—ich ersticke an seinem unreinen Atem.



<< Home
Newer›  ‹Older

This page is powered by Blogger. Isn't yours?